woensdag 26 september 2012

Kari-Tek Engineering


Axel is in Anglesey voor de jaarlijkse Nigel Dennis dealers meeting. Kari-Tek is behalve de leverancier van het functionele dakdragersysteem en kajak trailers ook de producent van diverse onderdelen voor scheg en roersystemen. Vandaag bleek maar weer eens hoe nauwgezet dit van oorsprong engineering bedrijf in staal/aluminium constructies omgaat met productontwikkeling.

Kari-Tek heeft jaren geleden een hydraulisch schegsysteem ontwikkeld en met dezelfde technologie het revolutionaire scheg-roer systeem. Beide systemen gebruikten standaard op de markt verkrijgbare hydraulische componenten. Helaas steeg de prijs van een zuiger bij de toeleverancier van 10 pond toen tot 80 !! pond nu, waardoor de systemen effectief zichzelf uit de markt hadden geprijsd. Verder hadden de dure RVS componenten bij langdurige blootstelling aan zout water en vorst een kans op corrosie en lekkage.

Kari-Tek heeft nu volledig eigen (en verbeterde!) zuigers ontwikkeld van kunststof en nu met een dubbele 'waterkering'. Ze roesten niet en ze kunnen tegen vorst. En het belangrijkste is dat ze de bestaande zuigers kunnen vervangen. Ze wegen een stuk minder en ze zijn veel en veel goedkoper! Kortom de Kari-Tek hydraulische scheg is 'back in business'.

Zodra deze nieuwe hydraulische zuigers beschikbaar zijn zullen onze bestaande klanten/bezitter van een Kari-Tek hydraulische scheg deze gratis ontvangen.

maandag 24 september 2012

Contact

Soms krijgen we voice-mails waar wij niet snel op kunnen reageren (bijvoorbeeld in een weekend of in het buiteland) en de voice-mail door de telecom provider na twee dagen blijkt verwijderd. Als hier dan een telefoonnummer was ingesproken dan kunnen we niet (meer) terugbellen.

Als u zeker wilt weten dat wij contact met u kunnen opnemen stuur ons dan (ook) een e-mail.

zondag 23 september 2012

KNRM Be Traceable

Al jaren staat er op mijn "te doen" lijst het aanbrengen van contactgegevens in mijn zeekajak. John Walta, zeekajakvaarder én opstapper bij de Harlinger KNRM, attendeerde mij op de KNRM actie "Be Traceable". Oorspronkelijk bedoeld voor Kitesurfers, waarvan de KNRM steeds vaker materiaal aantreft waarbij op dat moment niet duidelijk is of de kitesurfer zelf in de problemen is.

Wat is een handige plek? Mijn mobiele nummer al te opzichtig op het dek; weet ik nog niet. Voor mij lijkt een goede plaats van bevestigen in de kuip te zijn, op het schot achter het zitje. Maar misschien is op de peddel ook wel een (extra) alternatief. In ieder geval vergroot je ook de kans dat je verloren gegane uitrusting terug krijgt. Zo drijft er sinds vorig jaar augustus een vierdelige carbon Lendal peddel op de Noordzee die de Engelandvaarders in de nacht verloren hebben. Met zo een sticker had ik misschien wel vernomen waar die ooit aangespoeld is... (+316...)

De degelijke stickers kun je gratis (per twee) hier aanvragen. Of mogelijk afhalen bij een KNRM station bij jou in de buurt. Natuurlijk stelt de KNRM donaties altijd op prijs en als je als zeekajakvaarder nog geen "Redder aan de Wal" bent is dat misschien nu een goed moment om dat gelijk te regelen.

Je kunt natuurlijk op andere wijze jouw uitrusting kenmerken. Bij mij is dat in al die jaren er niet van gekomen en ik heb ook wel gezien bij anderen dat identificaties toch wel snel loslaten of slecht leesbaar worden. Deze stickers zouden daar geen last van hebben.